ساعت مچی که زمان تمام مناطق دنیا را نشان می دهدمطلب ارسالی ازmarjan
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من طاها تختایی مدیر وبلاگ هستم این وبلاگ از جدیدترین خبر های روز اطلاع میدهد یادتان نرود نظر.....
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 2



این سایت را حمایت می کنم




any thing

 ساعت Patrimony Traditonnelle نقطه اوجیدیگر برای شرکت سوئیسی ساعت سازی است که صدها سال به ساخت ساعتهای پیچیدهو گرانقیمت مشغول بوده است.

شرکت Vecheron Constantin به عنوان یکی از سازندگان پیشگام ساعتهایخلاقانه و پیچیده در سال ۱۷۵۵ آغاز به کار کرده و برای ۲۵۵ سال به صورتمداوم به فعالیتهای خود ادامه داده است.

پس از کنفرانس بین المللیمدیترانه که در سال ۱۸۸۴ در واشنگتن برگزار شد و جهان را به ۲۴ منطقهزمانی تقسیم بندی کرد، نیاز به هماهنگ بودن با زمان جهانی در حین سفرهایبین المللی آشکار شد.

ازاین رو این شرکت اولین ساعت چند زمانه خود را در سال ۱۹۳۲ ارائه کرد. ایناثر زاییده ذهن ساعت ساز مشهور “لوئیس کوتیه” بود که توانست تکنیکی رابرای ساخت صفحات متحرک ساعت ارائه کند.

بر روی این صفحه متحرکت ۲۴ منطقهزمانی مشخص شده بودند و به این شکل صفحه به دور شاخص مرکزی ساعت حرکت کردهو بر روی لبه های خارجی ساعت نیز نام شهرهای بزرگ جهان ثبت شده بود.

با استفاده از این تکنیک ساخت ساعتهایی با قابلیت نمایش ۳۱ زمان مختلف در ۳۱ شهر مختلف جهان امکان پذیر شد. این شرکت سوئیسی در سال ۱۹۳۷ و ۳۸ موفقبه عرضه ۶ دستگاه ساعت رومیزی شد که از صفحه ای متحرک نشاندهنده ۶۷ منطقهمختلف برخوردار بود و می توانست زمان تابستان و زمستان پاریس را نیز نمایشدهد.

اولین ساعت مچی این شرکت در سال ۱۹۵۷ و به سفارش یک مقام عالی رتبه مصری ساخته شد و فصلی جدید در روند ساخت ساعت در جهان گشوده شد.

اکنونمهندسان و استادان ساعت سازی این شرکت با اشتیاق برای حضور تاثیرگذاردیگری در تاریخ ساعت سازی جهان، صفحه متحرک ساعتی را خلق کرده اند که نهتنها تمامی مناطق زمانی را نمایش می دهد بلکه مناطقی که نسبت به گرینوویچدارای اختلاف زمانی نیز هستند را نیز نشان داده و از این رو تعداد مناطقیکه می توان زمان آنها را بر روی این ساعت جدید مشاهده کرد به ۳۷ رسیده است.

صفحه این ساعت از سه لایه منحصر به فرد تشکیل شده است که به همکاری این سهلایه می تواند ساعت ۳۷ منطقه زمانی مختلف جهان را به نمایش بگذارد: یکصفحه یاقوتی دارای سایه روشن ویژه نمایش شب و روز، یک صفحه فلزی با تصویرنقشه جهان به سبک نقشه “لمبرت” و یک حلقه فلزی که اعداد بر روی آن حک شدهاند.

گذر ثانیه ها در ساختار این ساعت ۲۸ هزار و ۸۰۰ ارتعاش بر ساعت را بهدنبال دارد و انرژی آن برای ۴۰ ساعت حفظ خواهد شد. این ساعت، ارقامساعتها، دقیقه ها، ثانیه ها و زمان جهانی را در کنار مناطق زمانی در تمامیجهان به نمایش در می آورد.

با وجود ساختار پیچیده، استفاده از این ساعت بسیار ساده است. کاربر آنتنها باید زمان مرجع را انتخاب کرده و آن را بر خلاف مثلث سیاهرنگی که برروی ساعت ۶ قرار گرفته قرار دهد. سپس می تواند زمان منطقه مورد نظر را بااستفاده از عقربه ساعت شمار و یا با استفاده از صفحه ۲۴ ساعته مشاهده کند،در حالی که زمان ۳۶ منطقه دیگر نیز به صورت همزمان قابل مشاهده است.

شهرهایی که به رنگ سیاه نمایش داده می شوند با گرینوویچ اختلاف زمانیندارند و شهرهای قرمز رنگ از نیم یا ربع ساعت اختلاف زمانی برخوردارند.

بر اساس گزارش گیزمگ، مشابه دیگر اعضای مجموعه ساعتهای این شرکت، ساعت Patrimony Traditonnelle در کنار ظرافت و زیبایی گذشته، از طلای صورتی ۱۸عیار ساخته شده، قطر آن ۴۲.۵ میلیمتر بوده و تا عمق ۳۰ متری ضد آب خواهدبود. بند این ساعت از چرم تمساح بوده و قلابهای آن نیز از طلای ۱۸ ساختهشده اند.

 




 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب